Centre Cultural Recreatiu de Pineda

Contacte: ccrpineda@ccrpineda.com

El Centre Cultural i Recreatiu de Pineda de Mar va ser fundat l’any 1.930 per Mossèn Antoni Doltra. Al llarg del seu camí, el TEATRE ha estat el centre aglutinador i dinamitzador de l’Entitat. El Centre Cultural i Recreatiu conegut històricament com El Casal, és una Entitat sense cap mena d’ànim de lucre, que té com a finalitat fomentar la cultura i el lleure. Fa 35 anys que funciona “l’Escola de teatre “Artur Iscla” per a infants i joves, aconseguint tenir una bona cantera de tècnics, actors i actrius tan pel present com per al futur del Centre.

Fundada el 1980 per l’Artur Iscla i un jove i reduït equip de monitors, l’Escola de teatre Tespis, nom originari, va fer un primer curs amb poc més de 20 alumnes. El curs 2014-15 el número d’inscrits ha superat els 170 alumnes inscrits. Actors i actrius punters del país, com la Míriam Iscla o en David Verdaguer, van començar a fer teatre a la nostra Escola. L’Escola de Teatre i la Companyia del Centre unifica els seus esforços cada any per presentar Els Pastorets de Pineda, una representació quasi tan antiga com la mateixa Entitat. Hi ha qui considera que “un Nadal sense Pastorets no seria Nadal”. Però per la gent del Centre, aquest tradició ja forma part de la seva història i l’acollida del l’espectacle per part del públic és molt bona.

També el 1980, coincidint amb la celebració dels 50 anys del Casal, es va començar a organitzar el “Concurs de teatre per a companyies amateurs, premi vila de Pineda de Mar” amb un gran èxit de participació i de qualitat dels elencs que ens visiten.

L’any 2000 va començar una nova activitat destinada als infants i joves de Pineda, El Casal d’Estiu Tespis. L’estiu del 2014, han participat més de 500 nens i nenes i un equip de prop de 50 monitors i monitores.

Juntament amb la Federació de Grups de Teatre Amateur de Catalunya i l’Ajuntament de Pineda, organitzen conjuntament, des de fa 12 anys, La Mostra, una trobada de grups de teatre amateurs de tot Catalunya, que el primer cap de setmana de maig converteixen els escenaris, carrers i places de Pineda en la capital del teatre amateur de Catalunya.

I l’activitat més jove, però unes de les de més ressò mediàtic és Arts d’Estiu, El Festival d’estiu que amb només quatre edicions i gràcies al suport de l’Ajuntament de Pineda de Mar, ja s’ha convertit en tot un referent en les nits d’estiu a Catalunya. Arts d’Estiu Costa Barcelona, es celebra els divendres de Juliol i agost a l’Espai Sant Jordi de Pineda. La tasca d’un nombrós equip de voluntaris fan possible esdeveniments com la Mostra o els Arts d’Estiu. Però a més dels voluntaris, no podem oblidar els artistes, directors, directius, tècnics i monitors que amb el seu esforç i dedicació, han fet del Centre Cultural i Recreatiu una Entitat viva, capdavantera, activa, participativa, oberta i amb molt de camí per endavant.