Centre d’Esplai Fornells

Contacte: casaldefornells@hotmail.com

El Casal Parroquial de Fornells de la Selva és una entitat sense ànim de lucre obert a infants i joves de 4 i 16 anys.

Es preparen activitats durant les vacances de Nadal i s’organitza un concurs de nadales obert a tot al públic. No obstant, el casal es centra i és conegut principalment per les activitats que s’organitzen durant els mesos de les vacances d’estiu (juliol i agost). Durant el primer mes tots els infants i joves inscrits assisteixen de dilluns a dijous de 18:00 – 20:00h i participen en jocs, gimcanes, tallers de cuina i manualitats. Tot això relacionat amb el lema (eix d’animació) del casal. Pel que fa als divendres de 17:00 – 20:00h es fa una excursió conjuntament a diferents punts del poble.

Els joves de 15 i 16 anys, a part de gaudir d’activitats ja preparades, són ells els que cerquen nous jocs i/o activitats per dur a terme en altres grups d’infants de la mateixa entitat i per a ells mateixos durant la setmana d’acampada o ruta. També els dimecres se’ls dóna la oportunitat de poder fer les tasques de monitor d’algun dels altres grups, en el qual prèviament han preparat l’activitat amb l’ajuda dels seus monitors. D’aquesta manera, poc a poc se’ls introdueix en què consisteix la tasca d’un monitor/a.

Les activitats d’agost consisteixen en passar una setmana fora de casa ja sigui de colònies, acampada o ruta (depenent de les edats dels infants). Els nens i nenes que tenen entre 8-12 anys van de colònies, els de 13 i 14 van d’acampada I i finalment els premonitors de 15 i 16 anys van d’acampada II o bé, de ruta. Així com al mes de juliol, durant aqueta setmana es segueix un eix d’animació diferent per a cada activitat i edat dels nens.
En tota la tipologia d’activitats els nens i joves col·laboren amb l’equip de monitors i fan serveis. És a dir, netegen plats, lavabos i mantenen els espais tant interiors com exteriors ben nets.

L’activitat d’agost esdevé la més esperada tant per nens com per monitors, ja que s’estableixen nous vincles entre ambdues parts. Considerem doncs, que és una bona manera d’acomiadar el casal i esperar amb ganes que arribi l’any que ve.