Contacte: esplaisantesteve@gmail.com

El Centre d’Esplai Sant Esteve, de Caldes de Malavella, som un esplai particular. L’equip de monitors el formem un grup de joves que participem activament en tots els aspectes de la vida associativa del poble. Així mateix ho fan els infants que participen de les activitats del centre, de manera que, en lloc de fer activitats cada cap de setmana, centrem tots els nostres esforços i energia en organitzar sortides durant els períodes de vacances escolars. I fins ara no ens ha anat malament, ja hem fet 35 anys!

No tenim una divisió dels infants molt marcada, però sí que les activitats que organitzem són per dos grups separats: Infants (de 1r de Primària a 2n d’ESO) i Joves (de 3r d’ESO a 1r de Batxillerat o equivalents). A partir de 2n de Batxillerat, o equivalents, els nois i noies que volen passen a formar part de l’equip de monitor/es.

Cada any organitzem:

• Sortida de Nadal (normalment la primera setmana de l’any). Escapada de tres dies en una casa de colònies. Se’n fan dues de simultànies, una el grup d’Infants i una altra pel grup de Joves.
  • Acampada de Setmana Santa. Anem tres dies a acampar en alguna localització prop de Caldes, ja que la sortida es fa en bicicleta. Aquesta activitat és només pel grup d’Infants.
  • Colònies d’estiu (normalment a principis de juliol). És l’activitat estrella en la qual marxem nou dies de colònies en una casa. Aquesta activitat és només pel grup d’Infants.
  • Des de ja fa quatre anys organitzem una ruta amb el grup de joves al Juliol. Solen durar entre 3 i 5 dies i ens agrada realitzar-les al Pirineu ja que l’entorn és immillorable.
  • Altres activitats del grup de Joves. Amb aquest grup de nois i noies organitzem altres activitats, per exemple quan hi ha ponts o altres festes. Com que és un grup més petit ens permet improvisar més i no haver de tenir programades totes les sortides a principi de curs.

El funcionament general de les sortides dels Infants es basa en un centre d’interès que serveix com a fil per enllaçar activitats, jocs i tallers. També creiem important que els infants gaudeixin d’estona lliure per poder gaudir de l’entorn al seu aire. Per altra banda, les sortides amb els Joves tenen moments més de reflexió i tractament de l’actualitat, però sempre guardant un lloc per activitats més dinàmiques i actives.

En tots dos casos, les sortides són preparades amb la intenció de treballar alguns valors, que els monitors i monitores hem escollit prèviament, com l’esforç, la responsabilitat, la generositat, l’amistat, la igualtat, la pau, els drets humans, la solidaritat o respecte al medi natural, entre d’altres.

Instagram:https://www.instagram.com/esplaisantesteve/

Facebook: https://www.facebook.com/esplaisantesteve/

Twitter: https://twitter.com/esplaistesteve

Què fem?

Sortida de Nadal

Tipus d'activitat: Colònies de Nadal
Edat: Infants i joves (per separat)

Acampada de Setmana Santa

Tipus d'activitat: Acampada
Edat: Infants

Colònies d'estiu

Tipus d'activitat: Colònies
Edat: Infants
Lloc: Els Arcs de Santa Pau
Centre d’Esplai Sant Esteve

És l’activitat estrella en la qual marxem nou dies de colònies en una casa. Aquesta activitat és només pel grup d’Infants. La solem fer a principis de juliol.

Ruta grup de Joves

Tipus d'activitat: Ruta