Centre d’Esplai Sant Pere

Contacte: cesptdelterri@gmail.com

El CESP, centre d’esplai sant Pere, és el centre d’esplai de Cornellà del Terri. Es va fundar l’any 1977 quan un grup de joves del poble i el mossèn juntament amb el Bisbat de Girona es van engrescar a fer colònies d’estiu pels infants dels poble. És un esplai sense ànim de lucre, és a dir, que les persones que en formen part no reben cap compensació econòmica.

Durant aquests anys des del CESP s’han organitzat colònies, acampades, casals i altres activitats en el lleure per a nens, nenes, nois i noies. Cada any junt amb l’AMPA s’organitzen les colònies de setmana santa pels infants de primària i infantil de l’escola Vall del Terri.

A l’esplai, no volem que les activitats que realitzem siguin només un passatemps per a mantenir entretinguts els infants i joves durant una estona. El que volem realment és educar-los a partir d’activitats recreatives on s’ho passen d’allò més bé, però sobretot que a partir d’aquestes puguin adquirir valors: tolerància, cooperativitat, respecte al medi ambient…

Creiem que l’educació no solament és tasca de l’escola i la família, en l’educació també té un paper molt rellevant el seu entorn i nosaltres volem formar part d’aquest.