Esplai Dofins

Contacte: dofinsesplai@gmail.com

L’Esplai Dofins és el germà mitjà dels esplais parroquials de Lloret de Mar. Està format per infants d’entre 10 i 14 anys, aquells que estan cursant 5è i 6è de primària i també 1r i 2n d’ESO. Ens trobem cada divendres a les 18.00h de la tarda i fins les 20.00h a L’Erol, un ampli local que forma part de la parròquia de Sant Romà i que es troba a la Plaça de l’Església, al cor de la nostra vila. Seguim el calendari acadèmic de les escoles i instituts.

Què fem?

Com a centre d’esplai que som, la nostra tasca és educar amb valors els nens i nenes a través de mètodes que s’escapen de l’escolar. Els jocs i les dinàmiques sovint dirigides per altres entitats i associacions amb qui col·laborem mútuament són les activitats més típiques d’un divendres a la tarda. El fet que caigui en divendres fa que no talli el cap de setmana, sinó que comenci de la millor manera possible!

Més enllà de fer esplai cada divendres, realitzem sortides i celebrem activitats extraordinàries amb freqüència, d’entre les quals destaquen les colònies, les excursions i les gimcanes i altres activitats vinculades amb Lloret. Les colònies d’estiu, però, és l’activitat que els nens i nenes de l’esplai esperen amb més impaciència! Les fem l’última setmana de juny, habitualment del 23 al 29. Començar unes colònies celebrant la nit de Sant Joan plegats no té preu!

GRUPS D’ESPLAI PARROQUIALS DE LLORET DE MAR és el nom que rep la coordinació dels quatre centres d’esplai que formen part de la Parròquia de Sant Romà de Lloret. Aquest centres son els següents:

• Esplai SHALOM
  • Esplai DOFINS
  • Esplai BIMBIRIMBOINES
  • Esplai XOC i BABY XOC

El foulard

El mocador de dofins és blanc i vermell pels colors de l’Eucaristia: el pa i el vi.

“Dofins”

Quan es va triar el nom de Dofins, Mossén Josep Benet i Cantó havia pensat varis noms entre els que s’havien de votar. A més de Dofins hi havia també a la llista “Espurnes” i “Bimbirimboies” (Atenció al “dato” no “Bimbirimboines” sinó “Bimbirimboies”).

El 82-83 encara éren “Blanc i Vermell”. Va ser l’estiu del 83 que es van trobar per decidir el nou nom de Dofins.

El cançoner i l’himne

El primer cançoner de Dofins el va fer la Sílvia Margelí.

La cançó de Dofins va néixer davant la necessitat de què els nens i nenes del poble no sabien jugar. El poble s’anava fent gran i cada vegada hi havien menys infants jugant al carrer. Davant de tot això la Cuqui Carvajal va pensar una història tot pensant en que a ella li agradaven molt els Dofins com a animals (s’hi passa estones mirant el mar per si puc veure algun a la llunyania) i també li agraden molt els estels. Quan els monitors anàven a Caldes a casa la Lolita a preparar els trimestres de Dofins, feien vivac a fora a les tumbones de la piscina i véien sovint caure molts estels fugaços, acompanyats tots ells per un desig formulat secretament. A ella això li encantava. Barrejant tot això va sortir la historieta d’un dofí que va veure caure un estel i que tot demanat un desig es va veure acomplert i va néixer l’esplai Dofins. Al començament éren molt poquets però això de fer sortides i colònies va engrescar a molta gent i a poquet a poquet van arribar a ser cap el centenar de nens i nenes només a Dofins. En unes colònies a “Can Què” d’Esponellà van arribar a ser 114 persones entre nens i monitors.

On ens podeu trobar?

Expliquem el dia a dia del nostre esplai a través de les xarxes socials. Estem presents a Facebook i a Instagram (@esplaidofins). També podeu contactar directament amb nosaltres a través del correu electrònic dofinsesplai@gmail.com.