Privat: Esplai El Garbell

Contacte: elgarbelltordera@gmail.com

Tipus d’activitat: Esplai Setmanal

Edat: Infants i joves (de 5 a 16 anys)

Lloc: Tordera

Xarxes Socials:

Presentació de l’entitat:

Des del 2008 l’Esplai el Garbell ha crescut moltíssim fins as convertir-se en el que actualment coneixem i vivim a Tordera.

Els dissabtes al matí de 10h a 13h des de l’Octubre fins al Juny ens trobem a l’Escola Serra de Miralles de Tordera.

Actualment, treballem per projectes amb la majoria de grups, tot i que amb els més petits fem una introducció d’aquesta metodologia a través de centres d’interès.

Perquè us pugueu fer una idea de què és El Garbell, hem pensat que no hi ha res millor que les paraules de les joves que, per primera vegada al nostre esplai, han passat a formar part de l’equip de monitors/es.

“L’Esplai és per totes les persones que hi formen part com una segona família, on pots aprendre tot allò que no t’ensenyen a l’escola; ens ha ensenyat a ser capaços de tenir el nostre propi criteri, de no jutjar i no ser jutjats, de viure la vida com a cadascú li vingui de gust, que no tot és blanc i negre, que no hi ha només un punt de vista, una sola perspectiva, per veure i admirar la vida, i tu pots escollir el que vulguis. És el lloc on aprens valors essencials, que t’ajudaran a superar obstacles al llarg de la vida. Hem après a viure la vida intensament, a gaudir de cada moment i anar sempre a contracorrent. Aprens a compartir i de posar-se a la pell dels altres.

L’Esplai és com un refugi, on pots ser com ets, pots trobar la teva identitat; i això és de les coses més úniques que es pot trobar en qualsevol lloc.”

Activitats:

– Diada de l’Esplai el Garbell: Cada 12 d’octubre, abans de començar el curs, organitzem una diada oberta a tot el poble amb diferents activitats, jocs, tallers… Moment per retrobar-nos després de l’estiu!

– Colònies: Per setmana Santa realitzem unes colònies de 4 dies amb tots els grups, on compartim moments, entorn i experiències de manera intergeneracional.

– Rutes/acampades: Durant el curs, cada grup programa segons l’interès i objectiu dels/de les infants i joves. Destinem un espai on connectar amb la natura i nosaltres mateixos.

– Carnestoltes: Basant-nos en contes, participem en la rua de Tordera realitzant el vestuari, coreografies, carrossa i complements. Un moment ideal on les famílies compartim rialles, balls i molt bon rotllo!

– Campaments: Aprofitant el bon temps, cap a final de curs tots els grups anem de campaments durant un cap de setmana.

– Dinar familiar: Per tancar el curs, organitzem una gran arrossada amb totes les famílies, on juguem i acomiadem un curs ple de vivències i emocions.

– Correxuxes: Activitat d’estiu que organitzem per a tots els infants i joves de Tordera i que ens fa present durant la nostra estimada Festa Major!! Un circuit pel poble, amb parades de “xuxes”, fruita, entrepans, refrescos, sucs… tot seguit d’una animada xaranga!!!