Esplai Xoc

Instagram: https://www.instagram.com/esplaixoc/

Móvil: 687 184 081

INTRODUCCIÓ I HISTÒRIA

GRUPS D’ESPLAI PARROQUIALS DE LLORET DE MAR és el nom que reb la coordinació dels quatre centres d’esplai que formen part de la Parròquia de Sant Romà de Lloret. Aquest centres son els següents:

• Esplai SHALOM
  • Esplai DOFINS
  • Esplai BIMBIRIMBOINES
  • Esplai XOC i BABY XOC

La primera activitat que es va desenvolupar a la Parròquia de Lloret de Mar, dirigida a les activitats avui conegudes com a esplai, va ser el casal d’estiu parroquial, que va neixer als volts de l’any 1976, gràcies a la iniciativa de mossen Josep Benet i Cantó (1923-1997), mossen de la parròquia de Lloret d’entre 1974 i 1997; la Maria Carme Camps i l’Ana Maria Benet i Cantó.

Els primers monitors en participar-hi, varen ser nois i noies d’entre 16 i 18 anys, amb els quals el mossen hi tenia contacte. Alguns d’ells varen ser, la Conxita Romaní, en Jordi Salvanyà, en Pere Capdevila, Let (salvador) Capdevila, la Rosa Lamoglia, l’Ignasi Riera, la Mònica Riera, en Salvador Riera, Pau Clua, Salvador Autrich…

Posteriorment es va anar caminant cap a la creació d’un casal també per l’hivern, fins poc a poc anar-se convertint en els esplais que avui coneixem.

El foulard blanc i vermell (els primers manofacturats per la Lolita Roscalleda), avui emblema de l’esplai Dofins, Xoc i Bimbirimboines; apareix com a element del casal de la parròquia (d’hivern) en l’època en què en Pere jordi Mossella (Piti) i la Cuqui en varen ser els directors, o bé en la generació de monitors anterior a ells.

Xoc va ser fundat l’any 2005. Es notava una falta de nens i nenes a Dofins i es creia que era perque no hi havia un esplai per sota que enganxés als nens des d’edats més joves. L’esplai es va fundar amb en Sinsa, Alex Lamelas, Cristian Gonzalez, Carla Sanchez, Patri Vega, Mapi Lopez, Vicky Prior i Laura Garcia.

A l’any següent, els monitors de Xoc es van engrescar, i van crear “Baby Xoc” ja que el primer any de Xoc havia anat millor de l’esperat. Van decidir ampliar els cursos, de manera que agafessin als nens des de P-3. Aquell any eren la Melania Gemar, Maria Diez, Esther Guillen, Hermi Saez, Patri Vega i Laura Garcia.

ACTUALITAT (CURS 2018-2019)

Actualment, l’esplai Xoc segueix en el seu tarannà. Segueix funcionant en la mateixa franja horària i d’edat, i compta amb un equip de 12 monitors, dels quals els responsables són Anna Hernàndez, Romà Zapata i un servidor, Jose Luis Sanchez.

L’actual mossèn és Mn. Martirià Brugada i Clotas, junt amb el seu secretari, Àngel Relat i Lloveras.

Tots els esplais anteriorment esmentats, per tal de fomentar la seva cohesió i organització. s’ha creat en aquest any vigent un equip directiu, composat per ex monitors en l’ambit, i el Mossèn i el seu secretari. La seva funció, entre d’altres, es millorar la relació esplai-esglèsia.

Dit això, per qualsevol questió no dubteu en possar-vos en contacteamb nosaltres.