El claustre de l’Escola de l’Esplai debat sobre inclusivitat

Categoria: Coordinació de Centres
28 de gener de 2019

Aquest dissabte 26 de gener, les professores i professors de l’Escola de l’Esplai es van reunir a la casa de colònies El Mercadal, de Foixà (Baix Empordà), per celebrar el seu claustre anual, posar-se al dia de les novetats pel que fa a l’oferta formativa de l’Escola i debatre sobre temes d’actualitat educativa. La temàtica escollida per a enguany, que recorrerà transversalment els debats i trobades, és el de la inclusivitat, i el vam treballar guiats pel professor Xavier Besalú, de la UdG i bon amic de la Fundació Esplai des de fa molts anys, amb el títol “Quan l’educació no formal parla d’inclusivitat (l’esplai és un espai per tothom?)”.

En Xavier ens va guiar pels conceptes bàsics que confereixen capacitat educativa al lleure (el temps de lleure com a espai de llibertat, de relació, de reflexió…) i a continuació ens va aportar la seva reflexió sobre la inclusivitat des de l’òptica de l’esplai i el temps lliure. Els assistents van aportar-hi els seus punts de vista, i també la situació actual que es detecta en la seva relació amb els alumnes dels cursos de monitors i directors, en un debat fecund que va rebre molt bona valoració dels assistents.

No cal dir que l’ocasió va ser també una oportunitat per enfortir llaços de coneixement mutu i relació, d’intercanvi de punts de vista sobre el fet formatiu i -per què no- també de distensió i joc. L’equip tècnic de l’escola agraeix als docents l’esforç d’assistir-hi en cap de setmana, i tots plegats ens emplacem per la pròxima edició del Claustre.