Escola de Mar i Muntanya

L’EMPORDÀ; UN MÓN PER DESCOBRIR!

L’Escola de Mar i Muntanya es troba situada en un lloc privilegiat dins la comarca del Baix Empordà, ofereix un entorn idoni per la descoberta de la natura i del paisatge, en qualsevol moment de l’any.

La flora i la fauna, les llegendes, les restes arqueològiques, la proximitat amb l’entorn rural, els costums i tradicions de pagès fan que les nostres convivències es transformin en una vivència de descoberta molt enriquidora. Els centres d’interès permeten donar un aire fantàstic i màgic per als alumnes més petits.

El mar Mediterrani, i el riu Ter propers a la casa ofereixen un recurs perfecte per treballar i gaudir dels ecosistemes aquàtics típics de la zona.

La casa, El Mercadal, està situada a Foixà, just al mig de l’empordanet, gaudeix de la proximitat de la mar i la terra cultivada per l’home.

“La mar. Aquestes ones verdes, blaves, blanques, que monòtonament veiem passar fan sobre l’esperit com un treball de llima, ens despersonalitzen, ens esporguen el relleu de la pròpia presència humana. Hom queda badant, fascinat, dominat. D’aquí pervé, potser, que l’única posició de l’home davant de la mar hagi estat de simple contemplació. La mar innumerable, sempre canviant, esgota la nostra fantasia. I quan sentim aquest esgotament trobem la mar idèntica, llisa, monòtona, igual.”

Pla, Josep (1966). El quadern gris (OC I, p. 248-249). Barcelona: Ed. Destino.

Disposem instal•lacions adequades i d’espais per gaudir de la natura, el silenci i la tranquil•litat. Uns magnífics terrenys per a jocs, arbredes, bosc, … permeten portar a terme un reguitzell d’activitats educatives i lúdiques.

Si vols conèixer quines activitats fem, clica sobre la taca taronja