El projecte

Les persones que formem part de la Fundació creiem en el projecte d’educació en el lleure i l’acció social. Hem viscut l’esplai vinculat a l’església diocesana, estem convençuts que aquestes característiques ens diferencia d’altres ofertes.

Creiem en l’educació en el temps lliure i l’acció social com una eina transformadora de la societat i com un mitjà per transmetre el missatge de l’Evangeli, que és un missatge d’acolliment, d’estimació i d’esperança.

Creiem en els beneficis i la potencialitat que té aquesta opció, realitzada des del voluntariat, probablement no es veu cap diferència entre el treball fet des del voluntariat o des de l’assalariat. Però els que ho coneixem sabem quina és la diferència, tant pels infants i joves, com pel propi equip de monitors. Sovint, des del voluntariat, no és tant important l’activitat que es farà sinó la vivència que s’obté, vivència que es tradueix en creixement personal i en estimació.

La coordinació amb els centres d’esplai, passa per les reunions amb els responsables, per l’organització de trobades d’infants, de joves i de monitors. També realitzem visites als centres d’esplai i a les activitats d’estiu. Procurem mantenir viu l’esperit del voluntariat i del servei als altres.

Portem la gestió de 7 cases de colònies, aquesta gestió l’entenem com un servei a la societat i a l’església, per això deixem les cases amb dret a cuina als grups. Pràcticament som els únics a Catalunya que fem aquesta oferta i a uns preus d’entre un 30% i un 50% més econòmics que altres ofertes. Les cases de colònies que gestionem estan plenes de grups de joves organitzats, que realitzen activitats educatives, solidàries, culturals…

La Fundació Esplai Girona, és hereva també d’haver impulsat els primers casals d’estiu, activitat originària del nostre bisbat, iniciada pels seminaristes l’any 1917. L’èxit d’aquesta activitat, farà que s’estengués a tot Catalunya i que diverses entitats i institucions n’impulsessin al llarg dels anys. Avui, el casal d’estiu és una activitat totalment integrada a la societat catalana.

Entenem la formació, com un moment important per als joves, posem un tutor en els cursos que duem a terme. Entenem l’acompanyament personal dels alumnes com una part essencial de la formació. El tutor o tutora acompanya als alumnes en tot el seu procés. A més en un curs de formació poden passar-hi unes 20 persones diferents a impartir sessions. Nosaltres busquem l’especificitat, la complementarietat i l’èxit.

Per complir amb la seva missió, la Fundació s’organitza en tres seccions, que corresponen a les tres grans línies d’actuació que du a terme:

Si voleu ampliar aquesta informació sobre el nostre projecte, podeu consultar la nostra memòria anual.