Reflexions per la tercera setmana de quaresma

Categoria: Fundació Esplai Girona
18 de març de 2020

Malgrat la situació de confinament en la qual ens trobem per la crisi d’emergència sanitària pel coronavirus COVID-19 no hem d’oblidar que estem en període de quaresma.

Estem a la 3a setmana de quaresma. Una setmana incerta i que dia a dia anem reinventant-nos per passar els dia a casa de manera més agradable, tranquil·la i ajudant als altres en tot el que podem.

“Tots som iguals perquè som fills del mateix Pare”.

Ho escoltem a l’evangeli

Del núvol estant una veu digué: «Aquest és el meu Fill, el meu elegit; escolteu-lo». Així que la veu hagué parlat, es van trobar amb Jesús tot sol. Ells guardaren el secret, i aquells dies no contaren a ningú res del que havien vist.

Per pensar-hi

A l’evangeli, Déu parla dues vegades i a les dues diu el mateix: “Escolteu-lo”. Escoltar a la vida és molt important ja que és bàsic per a entendre’s amb les persones. Escoltar els problemes dels altres, escoltar el que et diuen per millor, escoltar en el silenci el què ens diu Déu. Saber escoltar ens enforteix com a Persones. També la veu diu que Jesús és fill. Si Jesús és fill de Déu vol dir que tots nosaltres participem de l’amor paternal/maternal de Déu!

Un fet/un conte

Cert rabí era adorat per la seva comunitat, tots es quedaven encantats amb el que deia. Menys Isaac, que no perdia oportunitat de contradir les interpretacions del rabí , assenyalar les falles en els seus ensenyaments. Als altres els indignava aquesta actitud, però no podien fer res. Un dia Isaac es va morir. Durant l’enterrament, la comunitat va notar que el rabí estava profundament trist. – Per què tanta tristesa? – va preguntar algú. – Ell vivia assenyalant defectes en tot el que vostè deia! – No em lamento pel meu amic que avui està en el cel – va respondre el rabí – Em lamento per mi mateix. Mentre que tots em reverenciaven, ell em desafiava i jo estava obligat a millorar. Ara que ja no hi és, tinc por de parar de créixer.

Pregària

Jesús ajuda’ns a descobrir Déu com un pare que estima, perdona, allibera, acompanya, consola… i no un Déu fals que castiga, es revenja. Ajuda’ns a que com tu, sapiguem trobar-lo i estimar-lo. Amén