L’any 2022, un any per formar-se!

Categoria: Escola de l'Esplai
26 de novembre de 2021

Després de veure com es desdibuixaven, les limitacions que han viscut les entitats vinculades al lleure i voluntariat al llarg del anys 2020 i 2021, el 2022 no ens ha deixat indiferents amb nous reptes que enfrontar i nous escenaris en la nostra realitat social. Per la qual cosa, hem volgut donar l’oportunitat de recordar la gran importància que té el lleure i com aquest té cabuda a les necessitats que va presentant la societat. Així doncs, des de l’Escola de l’Esplai hem dissenyat formacions al llarg de l’any per tal de poder reflexionar sobre aquesta temàtica i donar recursos o informació davant les necessitats que han presentats els diferents equips educatius actius que estan vinculats amb la Fundació Esplai Girona.

Amb el finançament de la Diputació de Girona es van plantejar un seguit de formacions per persones voluntàries d’entitats educatives de lleure. La majoria d’elles s’han fet de manera presencial.

Una de les primeres formacions que s’ha fet amb el suport de la Diputació de Girona va ser una formació per a monitors i monitores i responsables dels equips educatius dels centres d’esplai. La formació es va poder fer de manera presencial el dia 27 de febrer. Es va treballar la responsabilitat de les monitores i monitors de lleure i el compromís a l’hora de formar part d’un equip d’educadors.

Una altra de les formacions que s’ha fet amb el suport de la Diputació de girona es va fer de manera presencial i es va destinar a les persones formadores del Claustre de l’Escola de l’Esplai, enfocada a reflexionar en el sentit que té educar en l’educació en el lleure en el moment en el qual ens trobem i amb el context i la situació que ens acompanya. Es va fer el dia 28 de maig i va sorgir de la necessitat per part del Clàustre de reconnectar amb el sentit amb el qual fan la seva tasca com a persones formadores en l’educació en el lleure a l’Escola de l’Esplai.

Una altra de les formacions que s’ha fet amb el suport de la Diputació de Girona va ser una formació per a monitors i monitores i responsables dels equips educatius dels centres d’esplai. La formació es va poder fer de manera presencial el dia 8 de maig. Es van treballar temes com: els rols de gènere, els rols de poder i l’ús de la violència en aquests rols dins l’àmbit del lleure.

Una altra de les formacions que s’ha fet amb el suport de la Diputació de Girona va ser una formació per a monitors i monitores per a monitors i monitores i responsables dels equips educatius d’estiu de la Fundació Esplai Girona. Aquesta formació es va fer en modalitat on-line per tal de poder arribar a una gran part dels membres dels equips. La formació va estar oberta del 2 al 25 de maig i es van treballar tot tipus de recursos en el món del lleure.

Una altra de les formacions que s’ha fet amb el suport de la Diputació de Girona va ser una formació per a monitors i monitores i responsables dels equips educatius dels casals d’estiu de la Fundació Esplai Girona. La formació es va fer de manera presencial el dia 11 de juny, i va sorgir davant la necessitat d’adquirir coneixemens en l’àmbit de manipulació d’aliments per part de membres dels equips amb responsabilitat en l’àmbit del menjador o de les instendències. És per això que es va fer una formació en manipulació d’aliments i higiène alimentària.

La valoració de totes les formacions va ser molt positiva.

Amb el suport i col·laboració de: