Grup de Joves Sant Josep

Què és l’Esplai de Sant Josep?

És un espai per a infants i joves de 4 anys (P-5) fins a 18 anys. Vol ser un complement en l’educació integral de cada infant, inspirat en valors cristians i sense oblidar la multiculturalitat del nostre entorn. Potencia la socialització dels participants en el món en el qual viuen.

Com?

A través del joc, la reflexió i el contacte amb la natura.

L’Esplai Sant Josep està organitzat per un grup de monitors i monitores voluntaris que a través de l’educació en el lleure volem transmetre als participants eines de comprensió del món que ens envolta, útils en un futur.

Què pretenem?

• Desvetllar i enriquir la capacitat dels nens i nenes per ajudar-los a desenvolupar les seves pròpies qualitats com a persones.
  • Reforçar la convivència solidària.
  • Respectar i valorar l’entorn.
  • Formar persones amb un esperit crític amb la realitat que els envolta.

Contacte: Jordi Reixach (Rector de la parròquia)
esplaisantjosep@googlegroups.com

I…per si voleu seguir tot el que fem i conèixer-nos una mica més, tenim Facebook, Instagram i Twitter!!

Què fem?

PROJECTE GROC

Edat: Adolescents i joves
Lloc: Girona
Grup de Joves Sant Josep

El Projecte Groc és una activitat de lleure dirigida a joves de 14 a 18 anys (3r i 4rt d'ESO, 1r i 2n de Batxillerat), els quals s'organitzen per grups d'edat.

Es proposa un itinerari de quatre anys que busca el creixement personal, el creixement en grup i la descoberta del nostre entorn, estructurat de la següent manera:

Primer i segon any: Camps de treball. Es fan serveis al patrimoni històric i natural.
Tercer any: Empreses socials. Es coneixen i es conviu amb estils de vida diferents.
Quart any: Partences. Coincidint amb la majoria d'edat els participants decideixen si prenen algun compromís personal o amb l'entitat.
A més a més, cada grup de Projecte Groc realitza una ruta (preferentment pel Pirineu) d'entre 4 i 6 dies cada estiu.

Aquest itinerari de quatre anys es basa amb quatre pilars:

Natura: La natura com a context educatiu. L'entorn natural és on tenen lloc la majoria de vivències i activitats de Projecte Groc.
Autogestió: L'autogestió com a camí. La gestió de grup assumida pels joves, recolzats pels animadors, és la via per l'assoliment dels objectius.
Servei: L'aprenentage-servei. Descobriment del sentit del servei i la gratuïtat emprant-los com a mètode d'aprenentatge.
Fe: El valor de l'espiritualitat. L'educació cristiana i els moments de reflexió són peces fonamentals per a una educació integral.

CASAL

Tipus d'activitat: Casal (hivern)
Edat: Infants
Lloc: Girona
Grup de Joves Sant Josep

El Casal de la Parròquia de Sant Josep va dirigit a infants de 4 a 11 anys. Ens trobem els dissabtes de quatre a sis de la tarda per fer activitats, tallers i sortides. Durant el curs realitzem, com a mínim, tres sortides de cap de setmana. I a l'estiu fem colònies i campaments.

El Casal es divideix en els següents grups segons edat:

Minicasalet (Minis): Nens i nenes de P5, 1r i 2n. Lloc de casal d'hivern: Masmitjà. Estiu: quatre dies de colònies al juliol.
Petits: Nens i nenes de 3r i 4rt. Lloc de casal d'hivern: Masmitjà. Estiu: set dies de colònies al juliol.
Mitjans: Nens i nenes de 5è. Lloc de casal d'hivern: Locals de Sant Josep. Estiu: nou dies de colònies al juliol.
Grans: Nens i nenes de 6è. Lloc de casal d'hivern: Locals de Sant Josep. Estiu: deu dies de colònies al juliol.
Trau: és un espai pensat especialment per a nois i noies de 12 i 13 anys (1r i 2n d'ESO). Es combina el joc amb altres recursos educatius, com la inicitiva, l'autonomia, i la responsabilitat del grup en programar algunes activitats. Lloc casal d'hivern: Locals de Sant Josep. Estiu: campaments al juliol.