Catecolònies Sant Martí

Contacte: joandurangonzalez@gmail.com

Les Cate-Colònies Sant Martí d’Arenys de Munt vam néixer l’any 1984 com a cloenda dels curs de catequesi, i des de aleshores no s’han deixat de fer ni un sol any. Aquell primer any 57 nois i noies i 15 monitors/es van anar a la casa de colònies de La Mina d’Osor. Les “Cate” van créixer ràpidament, i d’aquests primers 72 participants passarem a 175 l’any 1989 que és quan per primera vegada es porten a terme dos torns de colònies a dues cases diferents, concretament a Els Arcs de Santa Pau i La Vileta. I la crescuda continua, l’any 1990 es duen a terme tres torns de colònies. I finalment, un nou augment en el nombre de torns de colònies es produí l’any 1998, i des d’aleshores són quatre el nombre de torns, amb les seves respectives cases.

Actualment el nombre de participants de les cate-Colònies voregen els 350, entre nois i noies, monitors i monitores, equips de cuina, equips de responsables i els encarregats del transport, tots ells voluntaris. Les Cate-Colònies Sant Martí d’Arenys de Munt ens definim com una entitat de colònies educatives, amb esperit de servei i sense ànim de lucre, que desitja el creixement personal de tots els seus participants, i que té per objecte promoure una educació humana i cristiana. Per assolir-ho, cada any escollim un centre d’interès o lema que al llarg de la colònia es va desenvolupant per aconseguir una persona lliure, crítica i responsable, que confiï en els altres i treballi per fer de la societat un àmbit on les relacions siguin cada vegada més justes, respectuoses i fraternals, i que amb els valors cristians col•labori amb els altres per aconseguir un món més solidari i feliç.