La nostra proposta de colònies escolars

La Fundació Esplai Girona és una entitat dedicada fonamentalment a l’educació en el lleure. Com a tal, estem convençuts que una educació centrada en el nen i la nena és possible, i per això a les nostres cases de colònies fem una proposta que:

1. Col·loca l’alumne en primer terme, no pas el monitor.
  2. Aposta per un model d’activitat auster en les formes i rigorosa en els continguts educatius i les metodologies.
  3. Treballa de manera molt especial l’entorn específic de cada instal·lació per convertir-lo en un mitjà educatiu.
  4. Defineix un perfil de monitor-educador acollidor, compromès i alegre.
  5. Dissenya un servei de cuina, neteja, dormitoris, i en general d’infrastructura que ensenyi a estimar les coses senzilles. Per això, posa una mirada crítica damunt tot allò de superflu que tenim en la nostra vida diària, i posa en valor allò que és imprescindible.
  6. És exquisidament rigorosa amb els requisits d’higiene, funcionament i infrastructura que la Llei exigeix.

Per poder complir aquesta visió:

FINALITATS EDUCATIVES de les ACTIVITATS EDUCATIVES A LES CASES DE COLÒNIES

Aquest departament s’encarrega de dissenyar, crear, programar i posar en pràctica, activitats educatives a les nostres cases de colònies, per tal que les institucions educatives, com són les escoles, instituts i/o ampes, puguin gaudir d’estades amb diferents característiques i amb diversos temes i centres d’interès.

Presentem activitats destinades als diferents nivells escolars amb l’objectiu de descobrir, de manera lúdica, l’entorn natural més proper; tallers, excursions, manualitats, gimcanes… són activitats pensades perquè l’alumnat conegui, aprengui i respecti el medi natural que l’envolta. Treballem quatre actituds vers l’entorn amb les diferents temàtiques d’animació:

Les activitats tenen uns conceptes bàsics i clars per apropar-se a la natura de forma respectuosa i amb l’esperit encuriosit, endur-se a casa uns nous coneixements, experimentar vivències de contacte amb la flora, la fauna i el paisatge; fer nous amics…

Les activitats de l’Escola de Natura es poden dur a terme a les cases de colònies; La Cot, Els Arcs – Joan Julià, Sant Privat, La Rectoria , El Mercadal i Sant Martí.

Us proposem:

I us recordem que, més enllà de les activitats del nostre catàleg, és possible dissenyar models a mida. Contacteu-nos, expliqueu-nos les vostres necessitats i us farem una proposta que podrem treballar plegats a polir fins que les colònies es converteixin en el que han de ser: una continuïtat natural, excepcional i atractiva de la vostra tasca educativa al centre.