Esplai Dofins

Contacte: esplaidofins@gmail.com

GRUPS D’ESPLAI PARROQUIALS DE LLORET DE MAR és el nom que rep la coordinació dels quatre centres d’esplai que formen part de la Parròquia de Sant Romà de Lloret. Aquest centres son els següents:

• Esplai SHALOM
  • Esplai DOFINS
  • Esplai BIMBIRIMBOINES
  • Esplai XOC i BABY XOC

El foulard

El mocador de dofins és blanc i vermell pels colors de l’Eucaristia: el pa i el vi.

“Dofins”

Quan es va triar el nom de Dofins, Mossén Josep Benet i Cantó havia pensat varis noms entre els que s’havien de votar. A més de Dofins hi havia també a la llista “Espurnes” i “Bimbirimboies” (Atenció al “dato” no “Bimbirimboines” sinó “Bimbirimboies”).

El 82-83 encara éren “Blanc i Vermell”. Va ser l’estiu del 83 que es van trobar per decidir el nou nom de Dofins.

El cançoner i l’himne

El primer cançoner de Dofins el va fer la Sílvia Margelí.

La cançó de Dofins va néixer davant la necessitat de què els nens i nenes del poble no sabien jugar. El poble s’anava fent gran i cada vegada hi havien menys infants jugant al carrer. Davant de tot això la Cuqui Carvajal va pensar una història tot pensant en que a ella li agradaven molt els Dofins com a animals (s’hi passa estones mirant el mar per si puc veure algun a la llunyania) i també li agraden molt els estels. Quan els monitors anàven a Caldes a casa la Lolita a preparar els trimestres de Dofins, feien vivac a fora a les tumbones de la piscina i véien sovint caure molts estels fugaços, acompanyats tots ells per un desig formulat secretament. A ella això li encantava. Barrejant tot això va sortir la historieta d’un dofí que va veure caure un estel i que tot demanat un desig es va veure acomplert i va néixer l’esplai Dofins. Al començament éren molt poquets però això de fer sortides i colònies va engrescar a molta gent i a poquet a poquet van arribar a ser cap el centenar de nens i nenes només a Dofins. En unes colònies a “Can Què” d’Esponellà van arribar a ser 114 persones entre nens i monitors.