L’any 2021, un any per formar-se!

Categoria: Escola de l'Esplai
26 de novembre de 2021

Després de molts mesos d’incerteses i reducció de l’activitat de les entitats del lleure i el voluntariat, el 2021 ha significat un nou començament, ple de reptes per enfrontar la nova realitat social i educativa que comença a dibuixar-se després de la pandèmia. Tenint en compte les necessitats que sorgien a les entitats de lleure de base voluntària, des de l’Escola de l’Esplai es van dissenyar un seguit de formacions per tal de millorar la intervenció educativa que es feia en aquest àmbit en el context de recuperació.

Amb el finançament de la Diputació de Girona es van plantejar un seguit de formacions per persones voluntàries d’entitats educatives de lleure. Algunes d’elles es van poder fer de manera presencial. Recuperar les formacions presencials va significar per molts participants tornar a gaudir d’espais de relació i creixement col·lectiu.

Una de les primeres formacions es va fer a distància ja que la temàtica ho requeria, doncs es tractava d’una formació per a persones formadores del Claustre de l’Escola de l’Esplai sobre eines per a la dinamització de les formacions on-line. Es va realitzar el 6 de març i partia de la necessitat de recursos i estratègies per enfrontar-se al repte de fer sessions de formació on-line, ja fos a través de plataformes virtuals d’aprenentatge o a través de videoconferències.

Una altra de les formacions que s’ha fet amb el suport de la Diputació de Girona va ser una formació per a monitors i monitores i responsables dels equips educatius dels casals d’estiu i centres d’esplai. La formació es va poder fer de manera presencial el dia 13 de juny i aquest va ser un element molt important perquè es van poder dur a terme les formacions amb metodologies dinàmiques. Es van treballar temes com: manipulació d’aliments en el context actual; eines i dinàmiques per treballar el respecte i situacions de bullying dins els grups de participants; i actuacions en situacions d’emergència.

La valoració de totes les formacions va ser molt positiva.

Amb el suport i col·laboració de: