QUI SOM?

Les Cate-Colònies Sant Martí d’Arenys de Munt vam néixer l’any 1984 com a cloenda dels curs de catequesi, i des de aleshores no s’han deixat de fer ni un sol any. Aquell primer any 57 nois i noies i 15 monitors/es van anar a la casa de colònies de La Mina d’Osor. Les “Cate” van créixer ràpidament, i d’aquests primers 72 participants passarem a 175 l’any 1989 que és quan per primera vegada es porten a terme dos torns de colònies a dues cases diferents, concretament a Els Arcs de Santa Pau i La Vileta. I la crescuda continua, l’any 1990 es duen a terme tres torns de colònies. I finalment, un nou augment en el nombre de torns de colònies es produí l’any 1998, i des d’aleshores són quatre el nombre de torns, amb les seves respectives cases.

Actualment el nombre de participants de les cate-Colònies voregen els 350 nens i nenes de 8 a 16-17 anys. Aquí s’hi ha de sumar els equips de monitors i monitores, equips de cuina, equips de responsables i els encarregats del transport, tots ells voluntaris. Les Cate-Colònies Sant Martí d’Arenys de Munt ens definim com una entitat de colònies educatives, amb esperit de servei i sense ànim de lucre, que desitja el creixement personal de tots els seus participants, i que té per objecte promoure una educació humana i cristiana. Per assolir-ho, cada any escollim un centre d’interès o lema que al llarg de la colònia es va desenvolupant per aconseguir una persona lliure, crítica i responsable, que confiï en els altres i treballi per fer de la societat un àmbit on les relacions siguin cada vegada més justes, respectuoses i fraternals, i que amb els valors cristians col•labori amb els altres per aconseguir un món més solidari i feliç.

Què fem?

Colònies d’estiu:

Tipus d'activitat: Colònies d'estiu
Edat: - 1r torn: 3r i 4t de primària o 4t i 5è de primària (depèn de l’any). - 2n torn: 5è i 6è de primària o 6è de primària i 1r d’ESO (depèn de l’any). - 3r torn: 1r i 2n d’ESO o 2n i 3r ESO (depèn de l’any). - 4t torn: 3r i 4t d’ESO o 4t d’ESO i 1r de batxillerat (depèn de l’any).
Catecolònies Sant Martí

De l’1 al 10 d’agost totes les persones participants de l’entitat deixen el poble buit per fer gaudir als infants i adolescents de deu dies de colònies. Els nens i nenes marxen amb quatre torns de colònies:

Els grups d’infants creixen amb els seus monitors a mida que passen pels torns i creen un vincle molt gran amb aquests i aquestes joves voluntàries. L’últim any del qual poden gaudir de les colònies, els adolescents realitzen una ruta per alguna zona de Catalunya per acabar la seva etapa de colònies creant un vincle amb la natura i els companys incomparable.

Altres activitats:

Catecolònies Sant Martí

Durant l’any els monitors i monitores realitzen activitats esporàdiques pel poble on els infants poden participar (acampades, activitats per recaptar diners, festa de diapositives,...).