Contacte: cesptdelterri@gmail.com

El CESP, centre d’esplai sant Pere, és el centre d’esplai de Cornellà del Terri. Es va fundar l’any 1977 quan un grup de joves del poble i el mossèn juntament amb el Bisbat de Girona es van engrescar a fer colònies d’estiu pels infants dels poble. És un esplai sense ànim de lucre, és a dir, que les persones que en formen part no reben cap compensació econòmica.

Durant aquests anys des del CESP s’han organitzat colònies, acampades, casals i altres activitats en el lleure per a nens, nenes, nois i noies. Cada any junt amb l’AMPA s’organitzen les colònies de setmana santa pels infants de primària i infantil de l’escola Vall del Terri.

A l’esplai, no volem que les activitats que realitzem siguin només un passatemps per a mantenir entretinguts els infants i joves durant una estona. El que volem realment és educar-los a partir d’activitats recreatives on s’ho passen d’allò més bé, però sobretot que a partir d’aquestes puguin adquirir valors: tolerància, cooperativitat, respecte al medi ambient…

Creiem que l’educació no solament és tasca de l’escola i la família, en l’educació també té un paper molt rellevant el seu entorn i nosaltres volem formar part d’aquest

EL NOSTRE IDEARI

L’ideari és el conjunt d’idees en què ens basem per dur a terme les nostres activitats i iniciatives. Explica què volem transmetre a través del que fem, els nostres objectius:

Volem participar en la vida social del poble, fent així que tots els infants del municipi puguin gaudir del lleure

• Treballem perquè els infants i joves puguin divertir-se i gaudir sense cap tipus de discriminació de sexe, raça, nacionalitat o cultura
  • Pretenem fer del respecte una actitud bàsica davant de l’altre
  • Volem potenciar l’aprenentatge dels hàbits bàsics i l’autonomia (parar taula, fer-se el llit, rentar-se les dents…)
  • Eduquem pel treball en grup i el companyerisme
  • Potenciem el respecte cap al medi ambient i la naturalesa en tots els seus aspectes (reciclar, no tirar escombraries al terra, utilitzar productes ecològics i reutilitzables…)
  • Potenciem la creativitat i curiositat de l’infant per a tota mena de temes (pintura, música, jocs…)

EL NOSTRE BLOG:  http://cesp-cornelladelterri.blogspot.com/

Què fem?

CASALET DE NADAL

Tipus d'activitat: Casal de Nadal
Edat: Infants d'entre 3 i 12 anys
Lloc: Escola de Cornellà del Terri
Centre d’Esplai Sant Pere

Durant els dies laborables de les vacances de Nadal oferim un casalet a l'escola del poble dirigit a infants d'entre 3 i 12 anys. Al llarg d'aquests dies celebrem el Nadal des de l'esplai a partir d'un centre d'interès, cada any diferent, que convida els infants a passar-s'ho d'allò més bé. Caguem el tió, fem fanalets, decorem arbres de nadal i cantem nadales per tot el poble.

COLÒNIES DE SETMANA SANTA

Tipus d'activitat: Colònies
Edat: Infants
Centre d’Esplai Sant Pere

Per Setmana Santa marxem quatre dies de colònies amb els nens i nenes d'Educació Primària de l'escola la Vall del Terri de Cornellà del Terri i dos dies i una nit amb els nens i nenes d'Educació Infantil. Es tracta de l'activitat més intergeneracional que realitzem, ja que promovem al màxim les activitats amb grups de totes les edats.

CAMPAMENTS D'ESTIU

Tipus d'activitat: Campaments d'estiu
Edat: de 3r 4t d'ESO
Centre d’Esplai Sant Pere

L'activitat estrella pels més grans de l'esplai. Cada estiu, organitzem dos torns de campaments per a nens i nenes de 3r a 6è de Primària i joves de 1r a 4t d'ESO. En aquesta activitat promovem el contacte i respecte per la natura i l'autonomia dels nens i nenes. En un indret privilegiat, dormim en tendes, fem jocs a l'aire lliure, sortim a banyar-nos a les gorgues que tenim a prop... Alhora, els nens i nenes han de complir unes tasques diàries per al manteniment de la neteja i ordre del terreny.

FEM EL CIM!

Tipus d'activitat: Formació
Edat: Joves
Centre d’Esplai Sant Pere

És un projecte dirigit a tots aquells nois i noies que tenen ganes d’iniciar-se com a monitors i monitores en el món dels esplais. Un divendres de cada mes, ens trobem, juguem, fem dinàmiques, reflexionem, preparem activitats per fer amb nens i nenes i, sobretot, ens formem per arribar a ser uns grans educadors i educadores en el lleure.

TROBADES DE JOVES

Tipus d'activitat: Activitats variades
Centre d’Esplai Sant Pere

Alguns divendres o dissabtes realitzem activitats dirigides als joves que encara estan en edat de participar als nostres campaments d'estiu i no són prou grans per començar el projecte del CIM. En aquestes trobades realitzem jocs de rol, gimcanes, sortides a Portaventura, excursions...