El Mercadal, un lloc on gaudir de l’encant del Baix Empordà

Categoria: Cases de Colònies
23 de febrer de 2020

La casa de colònies El Mercadal està situada a la població de Foixà, al nord-oest de la comarca del Baix Empordà. La seva localització, al bell mig del poble, fa que sigui de fàcil accés amb cotxe i a la vegada ofereix la possibilitat de visitar-ne l’entorn natural a peu, sigui quina sigui l’edat que tingueu.

Aquesta casa a l’estiu és ideal perquè es troba a menys de mitja hora amb cotxe de la platja de l’Escala, l’Estartit o Pals. A més, caminant poca estona s’arriba al mig de boscos densos i frescos amb molts secrets amagats. Si voleu més informació de les característiques de la casa, podeu consultar la seva pàgina.

El paisatge encara s’està recuperant de l’incendi que va haver-hi en aquella zona el 2013 i s’hi veu una barreja de boscos espessos i adults amb prats plens d’arbres joves intentant-se fer un lloc en l’entorn.

Visita al castell de Foixà

Una visita fàcil i ràpid que es pot fer des de la casa de colònies és al Castell de Foixà. Caminant menys de 10 minuts s’arriba a la fortificació renaixentista, documentada per primera vegada el segle XIII. El castell es troba sobre d’un turó des del qual es podien controlar totes les terres de l’antic comtat d’Empúries.

Actualment el castell és una casa d’ús privat familiar, però se’n pot visitar l’interior uns dies concrets que podreu trobar a la pàgina web de l’Ajuntament de Foixà, fent una inscripció prèvia a través del contacte que proporcionen.

De totes maneres, es pot arribar fins al castell sense problema i visitar-lo des de fora i gaudir de les meravelloses vistes de tota la plana que arriba fins al Montgrí.

Excursió fins a les ruïnes de Sidillà

Si teniu ganes de caminar una mica més, us podeu acostar fins a les ruïnes del poblat de Sidillà, on també trobareu les restes de l’església preromànica de Sant Romà de les Arenes, o de Sidillà. De camí us podeu desviar una mica per visitar la Font del Cargol, però estigueu alerta perquè si no us la passareu de llarg!

Si camineu un tros més, arribareu al conjunt arqueològic i monumental de Sidillà. Aquest espai està situat sobre el turó del Puig Margodell i està format per l’església de Sant Romà, pel poblat de Sidillà i per l’edifici de Sant Sebastià.

Si seguiu aquesta ruta proposada per l’usuari Santi gavarres a la pàgina web Wikiloc, podreu fer un circuit circular que us tornarà a portar fins a Foixà.

Si no voleu caminar, aquesta visita també es pot fer amb cotxe, ja que es pot arribar sense problema fins a l’entrada del conjunt.

Altres visites

Des de la casa d’El Mercadal també podeu fer visites als pobles del voltant i als seus encants. Per exemple, podeu visitar el Castell Gala Salvador Dalí que es troba a Púbol, a menys de deu minuts amb cotxe.

Si no us fa res conduir una mica més, us podeu acostar fins a Torroella de Montgrí i fer una excursió al castell que es troba dalt del massís. I per acabar de fer el dia, us podeu acostar fins als Aiguamolls del Baix Empordà i gaudir d’una estona de platja.

Aquests són alguns dels exemples d’activitats que podeu fer des de la casa de colònies, però si investigueu una mica descobrireu que es troba en una localització única i plena d’opcions.