Formació a mida per als centres d’esplai

Categoria: Escola de l'Esplai
1 de març de 2018

L’Escola de l’Esplai és l’espai natural on els monitors dels centres es formen, interactuen amb monitors d’altres centres i eixamplen el seu ventall de tècniques, recursos i estratègies educatives. No és estrany, doncs, que un dels àmbits de treball que l’Escola té més cura a garantir-ne la qualitat és la formació que es realitza de manera directa en els centres. És una formació que es dissenya a mida en cada cas, i per a la qual es determina la persona docent més adient, tant a nivell de coneixements com de metodologia de treball.

Aquest mes de febrer ha estat intens en aquest sentit, i diferents centres de la nostra Fundació han treballat temes que per a ells eren prioritaris o sensibles:

El diumenge 11 de febrer, i coincidint amb l’assemblea de l’esplai de Sant Josep de Girona, es va realitzar una acció formativa sobre el gènere a l’esplai. Les monitores i els monitors van tenir una ocasió important per aprofundir en el tractament educatiu de les qüestions de gènere a l’esplai, així com les actituds i valors que hi són associats.
A Lloret de Mar, el dissabte 17 de febrer, l’esplai Capicua va estar treballant dinàmiques de grup i detecció de necessitats. Una metodologia participativa i engrescadora va permetre a tots els monitors i monitores assistents entendre la importància d’aquests temes alhora que aprofundien en la confiança mútua que els permet de fer una bona feina d’equip.
El cap de setmana del 24 i 25 de febrer, el centre d’esplai Sant Esteve de Caldes de Malavella va fer un cap de setmana de cohesió d’equip i treball de monitors, en el decurs del qual va tenir lloc una sessió d’anàlisi qualitativa de la tasca docent del centre, i d’oportunitats de millora pedagògica.