L’Escola no s’atura ni per Nadal

Categoria: Escola de l'Esplai
8 de gener de 2020

Ara que ja han passat uns dies i ens hem recuperat de la bogeria que ha estat aquest Nadal per l’Escola de l’Esplai, ens podem asseure i fer una mica de balanç.

Des del dia 20 de desembre vam tenir 41 nois i noies formant-se per ser monitors i monitores en el lleure educatiu, alguns d’ells i elles membres dels Centres Esplais federats a la Fundació. Es van fer dos cursos, un a Girona, a les oficines de la Fundació, i l’altre a Vilablareix, als locals de l’esplai.

Hi va haver dos tutors que els van acompanyar durant tota l’etapa de formació presencial, fins i tot van anar de colònies conjuntament els dies 27 i 28 de desembre a la casa de colònies d’Els Arcs.

Entre celebracions familiars, els cursos van anar avançant mica en mica, anar fent sessions, fins a arribar a sumar les 100 hores de formació presencial. Per acabar els i les alumnes van presentar per grups el treball interdisciplinari que havien elaborat al llarg dels dies. Aquest treball és la posada en pràctica de tot el que han anat aprenent, en el qual han de preparar una activitat de les contemplades en el conveni de lleure educatiu.

Mentre els projectes de monitor/a seguien fent la formació, es va afegir un altre grup a la festa. Els dies 2, 3 i 4 de gener vam tenir uns 12 nois i noies d’entre 15 i 17 a la casa de colònies de La Cot formant-se com a premonitor/es. A diferència dels cursos de monitor/a o director/a, que atorguen un títol oficial de la Generalitat de Catalunya, aquest és una introducció en el món del lleure en el qual al final aconsegueixen un certificat, no oficial. Tot i això, és una bona manera de començar a conèixer tècniques, adquirir recursos i conèixer persones amb els mateixos interessos.

Com heu pogut comprovar, l’Escola de l’Esplai de Girona, i totes les persones que hi participen d’alguna manera, no han descansat gaire aquestes festes. Ara, s’han assegurat que sortirà un nou grup molt potent de monitors i monitores disposats a canviar el món del lleure.