Trobada escoles PFAVC – 2019

Categoria: Escola de l'Esplai
9 d'octubre de 2019

Dimarts 8 d’octubre de 2019 va tenir lloc a la seu de la Fundació Esplai Girona la trobada d’escoles del Pla de Formació de l’Associacionisme i Voluntariat de Catalunya (PFAVC). Aquest pla és una proposta formativa adreçada al voluntariat de qualsevol àmbit d’intervenció i als seus dirigents que impulsa la Direcció General d’Acció Cívica i Comunitària de la Generalitat de Catalunya i compta amb la participació d’escoles i entitats de formació d’experiència reconeguda. L’Escola de l’Esplai de Girona fa anys que forma part d’aquest pla on, entre altres cursos, ofereix el d’Iniciació a l’esplai, un dels que té més èxit durant l’any.

Fa uns mesos es va decidir que per tal de millorar el sentit de pertinença de les escoles al pla i per conèixer-nos millor entre nosaltres les trobades es farien a les seus de les diferents escoles. Des de l’Escola de l’Esplai de Girona vam decidir apostar per acollir la primera trobada d’escoles que es feia fora de Barcelona. La d’ahir va ser una trobada de treball on entre altre temes vam debatre quines estratègies podem dur a terme per fer difondre més i millor el pla des de cada escola. La valoració de l’acte i de l’acollida per part de la nostra escola va ser molt positiva i els participants van poder-se endur com a record una mosca de Sant Narcís molt dolça, i així conèixer millor una de les llegendes de la ciutat.

Cal destacar també que enguany el pla està de celebració dels seus 25 anys. Durant l’any es faran molt actes i es prepararan diferents accions de difusió per fer més present el pla al món de l’associacionisme i voluntariat. Des de l’Escola de l’Esplai seguirem apostant per una formació pel voluntariat de qualitat i proximitat, seguint la filosofia de la nostra escola.

Per a més informació podeu consultar el següent enllaç:
https://voluntariat.gencat. cat/persones-volunformacio/taries/ format-com-a-voluntari/pla-de-formacio